برای ثبت آگهی در دیجیلام، می‌توانید از دکمه ثبت آگهی در سمت چپ قسمت بالا در سایت و نرم افزار (IOS) آیفون و همچنین در نرم افزار اندروید در منوی کاربری در بخش پایین صفحه که با علامت بعلاوه نمایش داده شده است استفاده نمایید، لازم بذکر می‌باشد این ویژگی در نمایش نرم افزار آیفون هم قابل دسترس است.

برای ثبت آگهی و روش مناسب آن می‌توانید آموزش قدم به قدم این بخش را مطالعه نمایید. ثبت آگهی با توجه به آموزش‌های ارائه شده باعث جذب بیشتر مخاطبان شما خواهد شد.

 

قدم اول: انتخاب دسته‌بندی مناسب

در اولین قدم و پس از ورود به صفحه ثبت آگهی، شما باید دسته‌بندی مناسب کالای موردنظر خود را انتخاب کنید. کالاهای آگهی‌شده بر روی دیجیلام به ده دسته‌بندی اصلی تقسیم می‌شوند. با انتخاب هر کدام از این دسته‌بندی‌ها، زیردسته‌های آن‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. انتخاب دقیق دسته‌بندی و زیردسته‌ها، مرتبط‌ترین خریداران را در کمترین زمان ممکن به شما می‌رساند. هم‌چنین می‌توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با دسته‌بندی‌ها و نحوه صحیح انتخاب آن، توضیحات مربوط به "دسته‌بندی‌های دیجیلام" را مطالعه فرمایید.

قدم دوم: انتخاب عنوان آگهی و درج توضیحات برای آگهی

حال باید برای آگهی خود عنوان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درج عنوان مناسب برای آگهی، در کنار انتخاب دسته‌بندی مناسب می‌تواند به پیداشدن راحت و سریع آگهی‌های شما کمک نماید. هم‌چنین دقت در تایپ عنوان و نداشتن اشتباه تایپی و املایی نیز بسیار مهم است. سعی کنید عنوان آگهی شما کوتاه، گویا و شامل توضیحات لازم باشد.
شما می‌توانید در توضیحات آگهی به اطلاعات مهم در مورد آگهی خود اشاره کنید. هر موضوعی در مورد کالا یا خدمت شما که نیاز به توضیح دارد، باید در توضیحات آگهی درج شود. توجه داشته باشید که درج شماره تلفن (همراه و ثابت) در توضیحات آگهی تمامی دسته‌بندی‌ها (به جز خودرو، املاک و سیم‌کارت) مجاز نیست. امکان درج لینک‌های اینترنتی نیز در توضیحات آگهی وجود ندارد و برای درج لینک‌های اینترنتی باید آگهی خود را در دسته‌بندی خدمات ثبت کنید.

قدم سوم: انتخاب محل از روی نقشه

در این مرحله باید محدوده ثبت آگهی خود را بر روی نقشه انتخاب کنید. انتخاب محله برای آگهی اجباری است، و شما می‌توانید محدوده آگهی خود را پس از انتخاب گزینه محدوده آگهی، از لیست محلات و یا از طریق لوکیشن دقیق بر روی نقشه انتخاب نمایید.

قدم چهارم: آپلود تصویر برای آگهی

در این مرحله پس از انتخاب دسته‌بندی مناسب و درج عنوان، توضیحات و محدوده آگهی می‌توانید برای آگهی خود عکس انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که آمار نشان داده است که آگهی‌های دارای تصویر تقریبا سه برابر آگهی‌های بدون تصویر بازدید دارند. شما برای هر آگهی می‌توانید تا هشت عکس آپلود کنید. حجم عکس‌ها حداکثر می‌تواند ۳۲ مگابایت باشد، و سایز آن‌ها نباید از ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل کمتر باشد. عکس‌های انتخاب‌شده باید باکیفیت، واقعی و مطابق با قوانین درج عکس باشند. شما می‌توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با قوانین درج عکس برای آگهی، توضیحات مربوط به "راهنمای درج تصویر برای آگهی در دیجیلام" را مطالعه فرمایید.
با انتخاب گزینه "افزودن عکس"، شما می‌توانید عکس جدیدی گرفته و برای آگهی خود آپلود کنید، یا این که از تصاویر موجود در گالری خود برای این کار استفاده نمایید. توجه نمایید که همیشه اولین عکس برای نمایش آگهی مورد استفاده خواهد بود.

قدم پنجم: درج ویژگی‌های آگهــی

با توجه به دسته‌بندی انتخاب‌شده، تعدادی ویژگی درج‌شده است که انتخاب بعضی اجباری و بعضی اختیاری است. برای مثال، برای خودرو مواردی مانند سال ساخت و برندمدل، برای منزل مسکونی مواردی مانند طبقه و پارکینگ، برای گوشی موبایل مواردی مانند سازنده و ... جزو ویژگی‌هایی هستند که انتخابشان می‌تواند کاربران دیگر را در یافتن هر چه دقیق‌تر آگهی شما یاری کند. پیشنهاد ما به شما این است که تمامی ویژگی‌های موجود را انتخاب نمایید، زیرا این مسئله شما را به مشتریان مرتبط‌تر خواهد رساند و بازده آگهی شما را بیشتر خواهد کرد.
اگر قیمتی برای آگهی خود وارد نکنید یا عدد صفر را در قیمت درج نمایید، آگهی شما "توافقی" نمایش داده خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که تجربه نشان داده است آگهی‌هایی که قیمت دارند، نسبت به آگهی‌های توافقی بازدید بیشتری دارند.

قدم آخر: در انتظار تایید

پس از ثبت آگهی حال آگهی شما در صف انتشار قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید وضعیت آگهی خود را از صفحه آگهی‌های من مشاهده نمایید. در صورتی که ثبت آگهی شما رایگان نباشد، وضعیت آگهی «در انتظار پرداخت» خواهد بود. در صورتی هم که آگهی شما رد و یا تایید و منتشر شود، شما می‌توانید وضعیت آگهی را از صفحه آگهی‌های من مشاهده نمایید.